Citykirkens historie

Citykirken er en fusionskirke mellem tre tidligere kirker. De to af kirkerne, Apostolsk Kirke og Pinsekirken Århus har begge rod i den vækkelsesbevægelse, der brød ud i starten af 1900-tallet flere forskellige steder i verden. Ved fusionen i 2010 blev Frikirken på Runddelen fra Risskov også en del af denne nye kirke.

Vi drømmer om en kirke der, med det oprindelige kristne budskab fra det første århundrede, er relevant i det 21. århundrede – også for din hverdag. Læs mere om kirken og vores tanker og drømme under “Vision og værdier”.

Vi er en kirke for alle aldersgrupper, som holder gudstjenester søndag formiddag og børnekirke de fleste søndage, men vi har mange andre aktiviteter igennem ugens løb. Blandt andet er der samlinger for seniorer, teenagere og de unge. Du kan læse mere under “Nysgerrig?” og “Det sker” i bjælken foroven.

Hvis du har et ønske om at blive en del af vores spændende kirke, eller hvis du bare er nysgerrig for at se hvem vi er, så kom forbi kirken til gudstjeneste søndag formiddag kl. 10:30 eller til nogen af vores andre spændende arrangementer.