Stillingsopslag: Er du vores nye familiepræst?

Brænder du for at arbejde med børn og børnefamilier? Har du erfaring med at lede frivillige, og har du ideer til og visioner for at videreudvikle arbejdet? Så̊ er du måske vores nye familiepræst.

Citykirken Aarhus er en frikirke beliggende i Aarhus Vest. Vores mål er at være kirke for alle, og vi er derfor et fællesskab som udgøres af mennesker i alle aldre, fra alle samfundslag og fra mange forskellige kulturer. Vi tror på styrken i mangfoldighed og søger nu at opruste vores arbejde med børn og børnefamilier.

Du bliver en del af det nuværende præsteteam og bliver dermed en del af kirkens ledelse. Dermed skal du også kunne se det store billede og være med til at skabe en god forbindelse mellem børnefamilierne og resten af kirken.

Nogle af dine væsentligste opgaver vil være at:

• Lede og administrere børneområdet, herunder Spirerne (0-3 år) samt Børnekirken Mango (3-12 år), og arbejde sammen med vores frivillige ledere og medarbejdere
  • Skabe gode rammer for, samt selv deltage i, formidling af tro i børnehøjde
  • Samarbejde og sparre med Loud (5. – 9. klasse), Boost (7. klasse) og Passion (17-30 år) for at
  • skabe gode overgange for vores børn og unge i takt med at de vokser ind i de næste alderstrin.
  • Etablere et godt forældresamarbejde
  • Lede, rekruttere, samt udvikle ledere og medarbejdere
  • Være ansvarlig for etablering og koordination af diverse events og højtidsarrangementer

Som person forestiller vi os, at du:

• Har en personlig tro og relation til Gud • Kan tilslutte dig kirkens vision, trosbekendelse og vores værdier
  • Elsker børn og unge familier og forstår tidens særlige udfordringer for disse grupper
  • Har evne og erfaring med at rekruttere og lede frivillige
  • Har evne og erfaring med at undervise, formidle og inspirere andre
  • Har visioner, ideer og kreativitet til at udvikle børnekirken
  • Arbejder struktureret og organiseret, kan lægge planer og virkeliggøre dem
  • Har evnen til at lytte, skabe relationer og være imødekommende

Citykirken Aarhus tilbyder:

• Udvikling, læring og erfaring i samarbejde med kirkens ledelse
  • Et job, hvor du indgår i et samarbejde med en flok engagerede og kreative frivillige
  • Frihed, ressourcer og opbakning til at skabe et unikt børne- og familiearbejde
  • Løn efter kvalifikationer. Stillingen vurderes for nuværende til halv tid – beskæftigelsesgrad kan
    dog tilpasses.

Læs mere om os på ckirken.dk og se bl.a. vores værdier og trosbekendelse. Hvis du vil høre mere om stillingen, kan du på hverdage kontakte kirkens ledende præst Jürgen Galonska på tlf. 31188311.

Kan du se dig selv i stillingen, så send en ansøgning og dit CV til jg@ckirken.dk
Der afholdes løbende samtaler, og stillingen besættes så snart den rigtige kandidat er fundet, så send din ansøgning afsted med det samme. Ønsket opstart i efteråret 2024.